تجهیزات فست فود

امروز به دلیل سرعت گرفتن فعالیت‌های زندگی به‌خصوص در شهرهای بزرگ فست فودها و ساندویچ‌های مختلف از استقبال بسیار زیادی برخوردار هستند. به همین دلیل فروشگاه‌های فست فود نیز روزبه‌روز در حال افزایش خواهند بود برخی از رستوران‌های سنتی نیز در بسیاری از شهرها جای خود را به فست‌فودها داده‌اند که مشتریان بیشتری خواهند داشت. در این میان تنوع فست‌فودها نیز بسیار زیاد است، برخی از آن‌ها تنها به تولید یک نوع غذای سریع اکتفا می‌کنند، برخی از آن‌ها منوی بسیار گسترده و وسیعی دارند و برخی نیز در تولید یکی از غذاها تخصص داشته و بقیه غذاها را به‌عنوان اغذیه تکمیلی در منوی خود ارائه می‌نمایند. در صورتی که تصمیم داشته باشید یک فروشگاه فست فود افتتاح نماید بایستی بدانید که تصمیم دارید چه نوع غذا و یا چه نوع غذاهایی را آماده کرده و به مشتریان خود تحویل دهید. این تصمیم‌گیری می‌تواند سرآغاز برنامه‌ریزی‌های در مورد فست فود شما باشد. دقت داشته باشید که تجهیزات فست فود از تنوع بسیار زیادی برخوردارند که با توجه به نوع غذا حجم تولید و بسیاری موارد دیگر می‌تواند متنوع و مختلف باشند. بنابراین سعی کنید پیش از خرید تکلیف خود را با کسب و کارتان مشخص نمایید. در صورتی که تجهیزات فست فود خریداری شده با ظرفیت‌های شما همخوانی نداشته باشد و یا نوع آن‌ها مناسب نباشد می‌تواند باعث اتلاف هزینه‌ها گردد. در ادامه به برخی از نکاتی که برای خرید تجهیزات فست فود بایستی به آن دقت نمایید اشاره می‌کنیم.

تجهیزات فست فود | قیمت تجهیزات فست فود

حوزه فعالیت فست فود شما

دقت داشته باشید همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم حوزه فعالیت‌های فست فود های مختلف بسیار گسترده و متنوع است. شما بایستی در ابتدا تصمیم‌گیری کنید که چه منوی غذایی را ارائه خواهید کرد. تصمیم‌گیری در مورد منوی غذایی می‌تواند تجهیزات فست فودی را که شما به آن نیاز دارید برایتان مشخص نماید. برای مثال ممکن است شما تصمیم نداشته باشید پیتزا در منوی غذایی خود ارائه نماید، بنابراین نیازی نیست که یک دستگاه فر پیتزا خریداری نمایید؛ ولی در صورتی که تصمیم داشته باشید پیتزا جزو ثابت منوی شما باشد بدون فر پیتزا نخواهید توانست فعالیت خود را ادامه دهید. در ابتدا بایستی مشخص نمایید که منوی غذایی شما دقیقاً چیست، بهتر است در این راستا مشخص نمایید که مزیت شما در ارائه کدام‌یک از موارد منوی شما خواهد بود، برای مثال در صورتی که در مورد غذاهای گریل شده می‌خواهید فعالیت خود را بیشتر نموده و خود را به‌عنوان یک عرضه‌کننده درجه یک غذاهای گریل معرفی نمایید به‌احتمال زیاد بایستی سعی کنید در مورد خرید تجهیزات گریل خود اقدامات جدی‌تری انجام دهید.

فضای در دسترس برای چیدمان تجهیزات فست فود

یکی دیگر از نکاتی که بایستی به آن توجه کافی داشته باشید فضایی است که در فست فود خود برای چیدمان تجهیزات فست فود در دسترس خواهید داشت. دقت داشته باشید که در فضاهای کوچک نمی‌توانید از سیستم‌های کابین دار و بزرگ استفاده کنید و بهتر است تجهیزات مورد نیاز خود را تا حدی که با ظرفیت تولید شما مشکلی نداشته باشد، کوچک انتخاب نمایید. در صورتی که فضای کافی برای چیدمان تجهیزات فست فود خود دارید، بهتر است سعی کنید بر اساس ظرفیت تولید خود و یا ظرفیت بالقوه تولید خود خریداری نمایید.

تجهیزات فست فود

بودجه موردنظر برای تجهیزات فست فود

تجهیزات فست فود دارای بسیاری از موارد و آپشن هایی هستند که در برخی از دستگاه‌ها وجود ندارند؛ ولی با پرداخت هزینه‌های اضافه‌تر می‌توانید آن‌ها را داشته باشید. بنابراین بهتر است سعی کنید بودجه موردنظر خود را برای تأمین قطعات و همچنین ابزارها خود مشخص نموده و بر اساس آن‌ها حدود قیمتی که می‌توانید هرکدام از آنها را با آن خرید کنید، مشخص نمایید.

جنس تجهیزات فست فود

با توجه به اینکه تجهیزات فست فود خریداری شده توسط شما قرار است به‌طور مداوم استفاده و شستشو گردد، این تجهیزات بایستی از جنس و متریال بسیار مناسب و خوبی تهیه شده باشد تا باعث اتلاف هزینه‌های شما نشده و در طولانی‌مدت بتوانید از آن‌ها استفاده مناسب و کافی را ببرید. برای مثال در صورتی که چاقوهای خریداری شده و یا اسلایسر ها از جنس مناسب نباشد پس از چند مرتبه استفاده کند شده و یا زنگ خواهند زد؛ که دیگر قابل استفاده نخواهد بود و مجدداً بایستی هزینه‌های دوباره‌ای را پرداخت نمایید.

تجهیزات فست فود

خدمات پس از فروش

در خرید تجهیزات فست فود مطمئن شوید که شرکتی که از آن خریداری می‌نمایید، خدمات پس از فروش مناسبی را به شما ارائه می‌نماید این خدمات پس از فروش می‌تواند شامل گارانتی و یا تأمین قطعات گردد. بنا به نوع دستگاه بایستی تصمیم بگیرید که کدام‌یک از این خدمات پس از فروش آن نیاز خواهید داشت، ولی توصیه می‌شود بدون اطمینان از خدمات پس از فروش، خریدی انجام ندهید. چرا که ممکن است در طولانی‌مدت بعد به دلیل یکی از قطعات دستگاه‌های خود مجبور شوید هزینه‌های گزافی را پرداخت نمایید و یا حتی در مواردی آن دستگاه را از خط تولید خود به دلیل عدم وجود یک قطعه و یا تعمیرکار مناسب خارج نمایید.

در ادامه برخی از تجهیزات فست فود که می‌تواند مورد نیاز شما باشد را معرفی خواهیم کرد:

⁃ دستگاه همبرگر زن

⁃ میکسر

⁃ ساندویچ میکر صنعتی

⁃ سرخ‌کن دو لگنه

⁃ پیتزا بر

⁃ فر پیتزا صنعتی

⁃ گریل رومیزی

⁃ گریل صفحه‌ای پایه‌دار

⁃ کرپ ساز صنعتی

⁃ وافل ساز صنعتی

⁃ سرخ کن صنعتی کنتاکی

⁃ گرمخانه رومیزی شیشه‌ای

⁃ کابینت آب‌چکان

⁃ دستگاه استریل چاقو

⁃ میز دورچین

⁃ خمیر پهن کن

⁃ میز نان

⁃ وان شست‌وشو

⁃ دستگاه خلال کن

⁃ چرخ گوشت صنعتی رومیزی

⁃ یخچال صنعتی

⁃ دستگاه تصفیه روغن

⁃ وزنه استیک

⁃ بیفتک زن

⁃ وارمر

⁃ انواع تیغه خردکن

⁃ خمیر گیر صنعتی

⁃ اسلایسر

⁃ پوست کن سیب زمینی و هویج

⁃ و ...

تجهیزات فست فود

سوالات و نظرات خود در مورد این مقاله را برای ما ارسال کنید.


کاربر مهمان: 

سلام دستگاه ساندویچ میکر چه نوعیش رو دارین؟

پاسخ ادمین: 

سلام روز بخیر.... دستگاه ساندویچ میکر صنعتی با انواع تک صفحه کوچک، تک صفحه بزرگ و دو صفحه موجود هست.

کاربر مهمان: 

سلام وقت بخیر میخواستم راجع به خدمات پس از فروشتون بپرسم.

پاسخ ادمین: 

سلام روز بخیر با شماره های توی سایت تماس بگیرید تا همکاران من شما رو دقیق با توجه به محصولی مه میخواهید خریداری کنید، شما رو راهنمایی کنن.